由於公主我的一口濫牙,德國的醫生特別吩咐我要每三個月到牙醫做一次專業的洗牙.為了不讓自己太早成了名符其實的老公主.雖然要自費,也只能乖乖的到牙醫那裡洗牙去. Because my teeth are quite bad, my German dentist has asked my every 3 months has to go to the dentist for a professional cleaning. I don’t want to loss all my teeth in such young age, even I have to pay by myself, I still have to go.



因為我家附近的牙醫生意不錯.所以我在兩三個星期以前就先預約好了.到牙醫前,為了不讓牙醫看到我滿嘴的菜餡,先刷牙後再出門. According to the dentist I am going has very good business, I make a reservation 2~3 weeks ago. Be polite, I cleaned my teeth before I went to the dentist.



因為只是洗牙,所以跟德國一樣先由護士當擔.護士先要我漱口,接下來檢查我的牙齒狀況.我就用我的破日文加英文解釋給護士小姐我的狀況.總算明白後,護士問我牙刷的問題.我告訴她我在家刷牙了(因為我還是挺有禮貌的),但是她還是一直問我.所以我又告訴她我家的牙刷是電動牙刷.好像不太對頭.因為她一直問我牙刷的事,又說要100日圓.在日本護士也要當推銷員賣牙刷?真可憐!!!她的同事看不下去了,也過來解釋.我以為她會說英文.結果他的日文說的比另一個快,我看我等一下要去看內科了,頭痛喔!!! It’s just cleaning the teeth, therefore, same as Germany it handled by nurse. She asked me to rinse the month first and then checked my teeth. I tried to explain to her with my poor Japanese plus English how I felt. It seems she understood. After that, she asked me about tooth brush. I told her that I cleaned my teeth at home before I came ( I am a polite person!!), but it looked like wrong answer. She asked again about tooth brush. So I told her that I had electric tooth brush at home. Wrong again!!! She told me one tooth brush costs 100 Yen. In Japan the nurse has to be a sales as well???? Poor nurse!!! Her colleague came to help, I though she could speak English but ……not only speak Japanese but also very fast that I didn’t understand at all. I thought that I had to go to the other doctor after dentist…., headache!!!!



最後同事放棄解說,可憐的護士乾脆拿兩支牙刷過來解釋給我聽.好不容易我好像明白了.一個是新的,一個是舊的.我當然要新的.等到護士小姐開始清理時我總算明白了牙刷事件的原因.原來在日本跟其他地方不太一樣.那隻牙刷是護士小姐幫我刷牙用的.在台灣跟德國洗牙,一開始就用機器吱吱的洗牙.這裡有點不同.護士先用牙刷將我的牙齒一一的洗乾淨.接下來用齒間刷跟牙線在清理一次後,再開始使用機器吱吱的洗.同時洗牙還用特殊牙膏刷過.說真的每次洗牙都有一點痛苦,但這次還有點舒服喔. Finally , her colleague gave up. My nurse took two brushes to show me. I thought that I understood what she was trying to say. Old one and new one, of course I wanted a new one. When she started to clean my teeth……, I finally totally fully understood!!! She was using the new tooth brush to clean my teeth. In Japan is different than the other countries. At first, the nurse cleans the teeth just like the way we clean at home. In Taiwan and Germany, they use the machine to clean the teeth right away. After the brush, she used another small brush and dental floss to clean the area between the teeth. And then she started to use the machine. At same time she used a special toothpaste as well. To be honest, I don’t like to go to dentist for cleaning the teeth but this time was not too bad!!!




最後醫生過來做最後的檢查.當然又是雞同鴨講的一番說明後,知道我的牙齒是沒問題的.高興的付了錢,結束了我的第一次在日本洗牙的經驗. In the end the doctor came for the final check. Of course, as usual that I didn’t fully understand but I tried. Finally I knew my teeth were fine so I paid the money and finished my first dental cleaning experience in Japan.
arrow
arrow
    全站熱搜

    Princess45 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()