對喜歡開車的人來說,2000e公里的路或許不是很遠.不過對不喜歡開車的我而言,說真的不是一件簡單的差事. For those people likes to drive a car, maybe 2000km is not a long distance driving. For me, I don’t like to drive a car at all, so drive 2000km for me is a hard job.



話說2006年春天,因為義大利的房子交屋後一直沒整理.我家老公又沒空處理.只好派我一人前往.他當然很好心的派了老(我婆婆)弱(婆婆的狗)婦(我小姑)孺(小姑的小孩)一同協助我.我們四個女生加上一隻母狗浩浩蕩蕩的就上路了.第一天我跟我小姑交替著開,800公里不知不覺的就到了.休息一晩後.繼續開剩下的1200公里.因為路不是很熟加上有霧.我們到了晚上將近九點才到家附近的酒店.休息一晩後,開始展開我們的整理之旅.It was in 2006 spring time. Since we got our house in Italy we didn’t have time to arrange anything for the house. Therefore, my husband asked me to go alone to handle it. To be nice to me, he asked my family in law to come with me to help. We all 5 females ( 4 ladies + 1 female dog) were on the way. The first day just 800 km and I exchanged with my sister in law, so it was OK. After one night rest, we continued our rest trip. 1200km took a little bit longer than excepted because we didn’t know the way very well and it was a foggy day. When we arrived the hotel near our home it was around 9:00PM. We took a rest and looked forward the next day.



因為家裡什麼都沒有,加上久沒人住,房子又冷又不舒服.所以前兩天很克難.可能是這樣的緣故吧,我的姪女就生病了.到這裡好像跟自駕車沒關係喔!!大有關係呢!!!!,姑且看之.因為姪女生病的關係,我小姑只好匆匆買了機票跟姪女先回家了.留下不會說英文的婆婆跟不會說德文的我,當然還有不會說話的狗.留在我們都不會說當地語言的義大利.能怎麼辦呢????涼伴炒雞蛋!!!事情還是要辦的.就這樣,我跟我婆婆雞同鴨講了將近兩週.把家具也買了,跟鄰居也見面了,還一起把葡萄園給整理一番.總算到了回家的日子了. The house was nobody lived there for a while, it was cold and there was nothing. We had hard life around 2 days. Because of that, my niece was sick. My sister in law afraid that she would get serious, she booked the flight tickets and went home with my niece. So far, it looks like nothing to do with drive alone, right? Please be patient!!! So, my mother in law and I stayed in Italy to finish all the things. She couldn’t speak English ( still cannot) , I couldn’t speak German( now a little bit), the dog could not talk at all and we both didn’t know any single Italian word. What could we do???? Nothing!!! So…, we bought the furniture, met our neighbor, clean up the garden with our neighbor and had a nice chat with each other (my mother in law and I ).Finally 2 weeks were gone and we could go home.



2000公里對一個有點年紀的公主來說不算短.所以我就將它分成2.5天來完成.第一天我開了400公里,在義大利中部的海邊住上一晩.因為有狗的關係,我們問了兩三家才找到旅館.休息一晩後,感覺還不壞.看來公主的體質跟技術都不錯.第二天我們預計開800公里,到奧地利先前住的旅館休息一晚.在下午五點左右到是到了,但不得其門而入(最後知道要過地下道到對面,為了這個,之後我婆婆每次經過這旅館總要提起我犯的失誤),只好到一下個出口找旅館.這一次我們很幸運一次就找到了.吃完了豐盛的晚餐後,我跟我婆婆還到小鎮散歩.為了隔天的最後800公里,我們早早就上床睡覺.說來奇也怪.當天晚上我的胃跟我作對.整個晚上沒睡不說還起來吐了三四次.當我昏昏沉沉要睡時,聽到我婆婆溫柔的說”親愛的,要七點了” “我不舒服,我好像生病了” “喔,那你起來呼吸新鮮的空氣就會好多了” (這時的我的心情可想而知).老太太都開口了,我只好起床.梳洗完,吃完早餐後(公主很怕會餓到,何況早餐含在裡面,不吃很可惜).我們匆匆上路了. 2000km to an old princess was not easy. I decided to spend 2.5 days to finish it. First day I drove 400 km and we stopped at middle Italy. Because we had a dog, we asked 2~3 hotels finally we found one. I felt good so I though my condition was OK. Next day, we wanted to drive 800km so we could stay at the same hotel in Austria. In fact we arrived the hotel but just opposite side. We didn’t know how to get into the hotel so we gave up and looked for another hotel. ( After we arrived home my husband told me we just need to cross the subway. Since then, my mother in law often mention about this matter!!!) This time we were lucky that we found a hotel right away. We had nice dinner and took a walk after dinner. We went to bed earlier so we could arrive home earlier next day. It was out of expected, I couldn’t sleep at all because I had stomach trouble. Not only this but I also throw things out 3~4 times. When I almost slept, I heard my mother said “ Wake up, it’s almost 7:00” “ I don’t feel that well.” “ Oh, you should get up to get some fresh air, you will feel better.” What could I say!!! I woke up , had breakfast ( I don’t like to feel hungry and it’s included, I don’t want to waste the money.) and started our last journey.



一路上公主我不是很舒服(心理加生理),更糟的是我迷路了.一路上我看不到我認識的城市.我就這樣一路開啊開的,心理是××ΟΟΔΔ.總算到了休息站,我打了電話跟我老公哭訴.他要我跟婆婆說再休息一晚才回家.當我跟我婆婆說時,各位想想她老人家的回答是啥????想到了嗎??? “ 可是狗狗沒飯吃了” ××ΟΟΔΔ x2 天啊!!!!!!原來公主比狗還不如.一氣之下,叫我婆婆跟狗上車,我們一路就這樣開啊開的.婆婆知道我生氣了,也不太說話.狗狗也知道它是罪魁禍首,不時用無辜的眼神看我.沒用的,我不讓你們上廁所,我就一直開.就這樣將近一小時,我婆婆說話了.” 親愛的,剩四百多公里我們就到多特蒙德了.” 我心裡想”婆婆啊, 四百多公里很遠ㄟ,要四五個小時知道嗎???”不過至少看到知道的城市心裡也好過一點.On the way I didn’t feel that well (mentally & physically), the worse thing was that I lost my way. I couldn’t see the cities which I knew. I drove and drove and my mind was ××ΟΟΔΔ. When we arrived the rest area, I called my husband right away to complain......, he asked me to tell my mother in law to stay one more night. Do you know the answer???? The answer was………, please guest!!!!! I was very surprise, because she told me that the dog had no food!!!!! MY GOD……………………….××ΟΟΔΔ x2 . So I decided to drive home instead of asking. I thought my mother in law and the dog knew that I was angry so on the way we didn’t talk that much. About one hour later, my mother said “ OH dear…, only around 400km we will arrive Dortmund, it’s not too far!!!” I didn’t answered her but in my mind I thought “ Mom, do you know how far it will be?” Anyhow, when I saw the city name which I knew, I felt much better.




就這樣我們真的一路開到底沒休息的開回到我小姑家.當我們到家時我是臉色慘白,我婆婆是心中竊喜.在遠方的老公是急的睡不著覺.到回家後狠狠的跟我家老公訴苦一番.說真的現在說了容易,當時可是累害了.我們現在總拿這趟旅行互開玩笑.不過可以的話,我是不想有第二次的經驗了. We kept driving and driving until we arrived my sister in law’s home. When they saw us, I was totally tired and looked very ill. My mother in law didn’t say anything but we could see that she was happy that we were home. Of course, all the people were so worried that we may happen something, my husband was far away, he even could not sleep. When I arrived home, I complained to him that dog was more important than me. It’s first time for me in my life!!!! However, it’s over. Right now when we talk about this trip, we often joke about it. To be honest, I don’t want to have second experience.



arrow
arrow
    全站熱搜

    Princess45 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()